شما میتوانید روی دوچرخهی ثابتتان نیز مرتکب اشتباهات زیادی شوید، و در هر دو مورد نیز روی یک دوچرخه هستید. اما نشستن روی زین در یک اتاق بسته و تاریک، اصلا شبیه آماده شدن برای دوچرخه سواری در خیابان نیست. بعلاوه شما در کلاس دوچرخه ثابتتان قرار نیست در ترافیک رکاب بزنید، مجبور نیستید با عناصر محیطی ناخوشایند (مانند باد، سلام و احوالپرسی و …) روبرو شوید، و احتمال افتادن از روی دوچرخه ثابت هم بسیار کم است.
بنابراین قبل از آنکه در یک جادهی باز شروع به دوچرخه سواری کنید، مطمئن شوید که با متغیرهای جدید آشنایی دارید. ژانت شرمن، مدیر ارتباطات جهانی Liv cycling میگوید: یاد گرفتن اینکه چطور در یک مسیر مستقیم دوچرخه سواری کنید، در حالیکه به پشت سرتان هم نگاه میکنید تا همیشه از آنچه در اطرافتان میگذرد آگاه باشید، یک مهارت مهم است.
قبل از اینکه در یک خیابان شلوغ دوچرخه سواری کنید، در یک منطقهی خلوت که کم ترافیک یا بدون ترافیک است تمرین کنید، و همیشه کلاه دوچرخه سواری بگذارید.
2- شما یک زین جدید تهیه نمیکنید
مطمئنا صندلی که همراه دوچرخه است میتواند عالی باشد، اما گاهی اوقات اینگونه نیست. اگر بعد از چند سواری، متوجه احساس ناراحتی مداوم شدید (که مربوط به نشستن روی صندلی دوچرخه که در ابتدا باعث کمی احساس ناراحتی میشود نیست) به یک فروشگاه دوچرخه بروید تا زین دوچرخهتان را ارزیابی کند.
کایل راس، مهندس بیومکانیک Bontrager میگوید: لگن شما میتواند به سمت عقب بچرخد که باعث خواهد شد ستون فقراتتان گرد شده و شانههایتان بیش از حد کشیده شوند و شما حالت قوز پیدا کنید. طرحی برای زین دوچرخهتان انتخاب کنید که آن فشار را کاهش دهد (معمولا یک صندلی ارگونومیک یا پهن و نرم) بطوریکه شما بتوانید لگن را به جلو بچرخانید، ستون فقراتتان را مستقیم نگه دارید و فشار وارده بر دستها، گردن و شانههایتان را کاهش دهید.
برای کمک و مراقبت از کمرتان : ابتدا باید به تنظیمات دوچرخه تان نظر بیفکنید، سپس استحکام و انعطاف پذیری بدن و سپس به تکنیک ها و وضعیتهای قرار گیری برروی دوچرخه بپردازید . زمانی که دوچرخه می خرید تنظیمات ضروری آن که ارتفاع زین و کرپی می باشند بایستی متناسب با شما صورت گیرند، ارتفاع زیاد زین سبب می شود که درهنگام رکاب زدن مفصل های ران و باسن اذیت شوند برای تنظیم صحیح ارتفاع زین ، روی زین قرار بگیرید اگر پاشنه پایی شما روی پدال باشد و زانوهای شما خم نشود بهترین ارتفاع زین است. تنظیم زوایای زین و کرپی متناسب با راحتی فرد قابل تغییر است . عموما در دوچرخه های جاده ای و شهری از سیستم های کمک فنردار استفاده نمی شود اما امکان خرید و استفاده از زین های فنری و لوله زین فنردار وجود دارد.
استفاده از دسته فرمان های خم دار برای کمر مناسب تر از دسته فرمان راست میباشد. استفاده از فریم های کمک فنردار در دوچرخه های کوهستان برای کمر بسیار مناسب است چون فشار های کمتری به پشت و کمر منتقل می شود.