دوچرخه های توریستی زیادی وجود دارند، همچنان که دوچرخه سواران زیادی با سلیقه های مختلف. چگونه بین آنها انتخاب کنیم؟ چند نکته برای یافتن مناسب ترین دوچرخه
آیدین غفار نژاد مهربانی / کتاب سفر با دوچرخه
هنگامی که کسی از ما می پرسد چه نوع دوچرخه ای را برای سفر انتخاب کنم ما با یادآوری این موضوع شروع می کنیم که دوچرخه واقعا مهم نیست. تاریخ سفر با دوچرخه پر از توریست هایی است که مسافت های طولانی را با دوچرخه هایی طی کرده اند که حداقل در ظاهر برای این کار مناسب نبوده اند. Thomas Stevensدر دهه ۱۸۸۰ دنیا را با یک دوچرخه قدیمی مدل آن زمان با نام penny farthing رکاب زد (دوچرخه هایی با چرخ جلوی بسیار بزرگ). Heinz Sticke حدود نیم میلیون کیلومتر را روی دوچرخه ای رکاب زد که فقط ۳ سرعت داشت. همچنین از سه چرخه برای طی کردن طول قاره ها استفاده شده است. نکته مهم اینکه دوچرخه خوب اصلا ضروری نیست. تصمیم و نگرش مثبت مهمترین عامل در پیروزی در موفقیت سفر با دوچرخه است نه قیمت دوچرخه. در نظر داشته باشید که شما در شرایطی می خواهید هزینه اضافی برای دوچرخه بپردازید که ممکن است پول خوبی هم برای سفر نداشته باشید. و نکته دیگر اینکه اصلا تصویر نکنید که خرید دوچرخه گرانتر شما را از نگرانی های مکانیکی رها می کند. شما جدای از اینکه چه دوچرخه ای را سوار می شوید و کجا دوچرخه سواری می کنید همیشه دغدغه نگهداری و پیش آمدهای ناخواسته مکانیکی را خواهید داشت و بهتر است بجای اینکه دنبال وسایل خاص دوچرخه بگردید، عمومی ترین وسایل را در سریع ترین زمان ممکن و راحت ترین روش پیدا کنید. شما با هزینه پایین می توانید دوچرخه ای پیدا کنید که شرایط مناسب برای سفر را داشته باشد. برای این منظور دوچرخه باید برخی تجهیزات جانبی مثل ترک عقب، قمقمه آب و.. را داشته باشد و طراحی آن بگونه ای باشد که برای مسیرهای طولانی راحتی آن بیشتر از سرعتش باشد.
۵ فاکتور مهم قبل از اینکه در مورد مدل یا برند خاصی فکر کید به این ۵ نکته مهم توجه داشته باشید. این موارد باعث می شود انتاب شما محدود تر و ساده تر شود. | . بودجه یک دوچرخه دست دوم مناسب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. برایخرید چنین دوچرخه ای سمساری ها را بگردید و یا در باشگاه های دوچرخه سواری اطرافتان بپرسید. شاید کسی چنین دوچرخه ای برای فروش داشته باشد. از سوی دیگر یک دوچرخه بسیار خوب توریستی حدود ۲۰۰۰ دلار به بالا قیمت دارد. اگر انتخابتان دوچرخه گران قیمت است می توانید بدنه ای که متناسب با اندازه های بدن شما ساخته شده است انتخاب کنید و چرخ های دست ساز با جدیدترین تکنولوژی (توپی Rohloff و محرک تسمه ای استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ سفارشی خود را برای دوچرخه تان انتخاب کنید. . طول مسیر در سفرهای کوتاهی که در مسافت های نزدیک به محل زندگی تان انجام می دهید هر نوع دوچرخه ای را می توانید استفاده کنید. همچنان که گفتم ما به شخصه مسافت بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر را با دوچرخه هایی طی کردیم که هر کدام به قیمت ۱۰۰ دلار از یک حراجی خیریه خرید شده بودند. این دوچرخه ها همیشه سواری روانی نداشتند. ما برای قطعات یدکی آنها هم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار هزینه کردیم
پس از دیدن سیستم حمل و نقل محلی موز و سوار شدن تمام اعضای خانواده پشت دوچرخه در هند، بسیاری از گردشگران غربی دوچرخه ای قدیمی می خرند و کوله پشتی را روی ترک آن می بندند و تعطیلاتی فراموش نشدنی را تجربه می کنند.
ولی در هر حال با این دوچرخه ها ما سفرهای زیبایی داشتیم بدون اینکه هزینه اضافی زیادی پرداخت کنیم. هر چقدر مسافتی که قرار است بروید بیشتر و دورتر باشد، بیشتر لازم است برای دوچرخه تان هزینه کنید. توجه ویژه ای به کیفیت چرخ ها داشته باشید، یک ست دنده مناسب انتخاب کنید، ترکبندی انتخاب کنید که بتواند بار سنگین را تحمل کند و البته یک زین راحت. •
عوارض زمین
در صورتی که قصد سفر در رشته کوه ها میانی شمال آمریکا را دارید، یک دوچرخه کوهستان با تعلیق مناسب می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد. در این منطقه شما با جاده های پر از دست انداز روبرو خواهید شد. از سوی دیگر اگر مسیر شما جاده آسفالته با هوایی مناسب است در این صورت یک دوچرخه توریستی یا تایرهای نازک بیشتر به کار شما می آید.
حمل با اتوبوس، قطار و هواپیما
حمل و نقل به وسیله هواپیما، قطار یا اتوبوس به عنوان بخشی از سفر شماست و اگر دوچرخه ای غیر معمول با طول یا عرض خیلی بزرگ (مثل دوچرخه دو نفره انتخاب کنید ممکن است برای جابجایی آن به مشکل بر بخورید. پس اگر در سفرتان قصد استفاده از حمل و نقل عمومی را دارید سعی کنید تا حد امکان دوچرخه ای استاندارد انتخاب نمایید. Bike یا Brompton ممکن است تصمیم بگیرید از دوچرخه های تاشخو (مانند استفاده کنید. این نوع دوچرخه ها زیاد برای سفر معمول نیستند ولی به Friday هر حال می توان از آنها نیز استفاده کرد. نمونه هایی از سفرهای کامل را در طول قاره ها می توان یافت که با استفاده از دوچرخه های تاشو انجام شده است. اگر مخی خواهید از یک دوچرخه غیر معمول استفاده کنید ممکن است بتوانید آن را با هواپیما جابجا کنید (یا با باربری ولی منتظر هزینه های بالاتر نسبت به دوچرخه معمولی باشید.
راحتی
بهترین دوچرخه، دوچرخه ای است که در نهایت احساس بهتری را برای شما فراهم می کند. قبل از اینکه دوچرخه ای را بخرید حتما یکبار سوار آن شوید. حتی می توانید از فروشنده بخواهید که اجازه دهد با دوچرخه چند ساعت رکاب بزنید و یا آن دوچرخه را برای یک آخر هفته اجاره کنید. اگر با گردن درد، زانو درد یا مچ درد بر می گردید، شما دوچرخه رویایی خودتان را پیدا نکرده اید و یا نیاز به تنظیم اندازه های آن دارید.
انواع دوچرخه ها
حالا که در خصوص دوچرخه های مناسب برای سفر مقدمه ای دانستید، لازم است که در مورد انواع دوچرخه های مورد استفاده برای سفر توضیحاتی ارائه دهیم. اگر قصد دارید از فروشگاه های نزدیک خودتان خرید کنید بیاد داشته باشید که معمولا مغازه ها از دوچرخه های توریستی موجودی ندارد و در فروشگاه های زنجیره ای که قطعا نمی توانید این مدل دوچرخه ها را پیدا کنید. بهتر است پیش یک نماینده فروش حرفه ای بروید که بتواند راهنمایی های لازم را ارائه دهد و مدل های مختلفی از این نوع دوچرخه ها را هم موجود داشته باشد.
سری های میان رده توریستی
سه مدلی که در ادامه آورده می شود، نمونه هایی از مدل های میان رده اند که به خوبی جواب داده اند و تعادل خوبی میان قیمت و کیفیت دارند.
Trek’s classic 520 model
Surly’s Long Haul Trucker
TX-400 from VSF Fahhradmanufaktur
انتظار قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلاری را برای هر یک از این دوچرخه ها داشته باشید. سرمایه گذاری قابل توجهی است ولی در نظر داشته باشید که می خواهید سال ها با این دوچرخه لحظات شادی را تجربه کنید و قیمت این دوچرخه ها نیز در برابر نمونه های رده اول بازار بسیار پایین تر است. دوچرخه هایی که در این دسته قرار می گیرند باید ویژگی های زیر را داشته باشند
فاصله محور بزرگ (فاصله محور دو چرخ)
این نوع از بدنه ها به شما اجازه می دهد تا براحتی خورجین خود را بر روی ترک دوچرخه جا دهید بدون اینکه در موقع رکاب زدن پا با خورجین برخورد نماید.
نقاط اتصال
اگر دوچرخه محل مناسب برای نصب ۳ قمقمه، گلگیر و ترک دوچرخه داشته باشد ایده آل است.
تجهیزات
معمولا ست دنده های شیمانو XTیا LX مورد استفاده قرار می گیرند. اگر گزینه هایی مانند رنگ و اندازه چرخ را در انتخاب دوچرخه در نظر بگیرید معمولا انتخاب زیادی نخواهید داشت .برای خرید دوچرخه این موارد را چک کنید و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را روی دوچرخه انجام دهید : ترکبند
دوچرخه های توریستی معمولا دارای ترکبندهایی هستند که تحمل بار برای مسافرت های متوسط را دارند و برای سفرهای طولانی مناسب نیستند. اغلب هم فقط ترکبند عقب دارند و حتی برخی موارد دوچرخه ها کلا ترکبند ندارند و باید به عنوان تجهیزات اضافی خریداری نمایید.
دنده ها
ممکن است دنده های دوچرخه نسبتا سنگین باشند و دنده سبکی که مناسب برای سربالایی های جدی باشد نداشته باشد. فضای آزاد چرخ چک کنید که فضای کافی بین چرخ و گلگیر برای استفاده از چرخ های پهن تر داشته باشید. در صورتی که این فضا کم باشد در جاده های خاکی به مشکل خواهید خورد.
چرخ ها
چرخ ها احتمالا با ماشین ساخته شده اند و دقت چرخ هایی را که با دست ساخته می شوند ندارند. لاستیک ها احتمالا باید تا حدی ضخیم باشد تا مناسب جاده های خاکی نیز باشد.
زین
معمولا زین ها زیاد راحت نیستند و لازم است با زین های مناسب تر جایگزین شوند. در حالت کلی اگر قصد سفرهای کوتاه را در جاده های آسفالته دارید هیچ یک از این موارد مسئله خاصی نیست. ولی اگر قصد دارید سفرهای پرماجراتری داشته باشید حتما برای ترک بند، زین و چرخ های مناسب تر هزینه کنید. با این تغییرات شما می توانید یک دوچرخه رده متوسط را به دوچرخه ای مناسب برای سفرهای طولانی تبدیل کنید بدون اینکه نیاز باشد هزینه یک دوچرخه خیلی عالی را بپردازید. در صورتی که قصد ارتقای دوچرخه خریداری شده را دارید حتما با فروشگاهی که از آن خرید می کنید صحبت کنید. ممکن است بتوانید با خرید همه اقلام مورد نیاز به همراه دوچرخه، تخفیف خوبی بگیرید. برنامه ریزی باعث می شود که صرفه جویی بیشتری بکنید. می توانید خریدتان را در پاییز یا زمستان انجام دهید که مدل های سال جدید آمده اند و مدل های سال قبل را می شود ارزانتر خرید.
منبع: http://docharkhehmag.ir
مطالعه محققان دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند نشان داد که تنها با چند کیلومتر دوچرخه سواری از جمله برای عزیمت به محل کار، ظاهرا خطر ابتلا به بیماری های جدی و مرگ پیش از موعد به نصف کاهش می یابد.
محققان در این مطالعه عادات رفت و آمد بیش از 264 هزار نفر و وضعیت سلامتی آنها را برای بیش از پنج سال پیگیری کردند.
این مطالعه نشان داد که در طول پنج سال، خطر ابتلا به بیماری قلبی و ابتلا به سرطان در افرادی که با دوچرخه به محل کار خود رفت و آمد می کردند در قیاس با افرادی که از سایر وسایل نقلیه استفاده می کردند، به ترتیب 46 و 45 درصد کمتر بود. همچنین افرادی که با دوچرخه تردد می کردند، 41 درصد کمتر در خطر مرگ پیش از موعد بودند.
بر اساس نتایج این مطالعه، افرادی نیز که پیاده به محل کار خود تردد می کردند، از فواید سلامتی این رفتار برخوردار بودند اما این فواید به اندازه رفت و آمد با دوچرخه نبود.
این مطالعه نشان داد که پیاده روی با 27 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و کاهش 36 درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی ارتباط داشت، اما ارتباطی میان آن و کاهش خطر ابتلا به سرطان و یا مرگ پیش از موعد یافت نشد.
با این همه، یافته های جدید محققان نشانگر رابطه مستقیم علت و معلولی میان تردد با دوچرخه و طول عمر نیست.
محققان خاطرنشان کردند که براساس یافته های این مطالعه، سیاستگذاری برای تسهیل رفت و آمد مردم با دوچرخه می تواند فرصت های بزرگی برای تقویت سلامت عموم ایجاد کند.
آنها همچنین تاکید کردند:فواید تردد با دوچرخه در قیاس با پیاده روی بیشتر است؛ زیرا دوچرخه سواران مسافت طولانی تر طی می کنند، ورزش شدیدتری انجام می دهند و به تناسب اندام بهتری هم دست می یابند.
این مطالعه در شماره 20 آوریل مجله BMJ منتشر شده است.
دوچرخه الکترونیکی تاشو Flit-16 امروز در Kickstarter توسط شرکت کمبریج مستقر در کمیته فلیت راه اندازی شد و در حال حاضر از هدف بودجه خود فراتر رفته است. این مغز مغز دیو هندرسون ، مهندس سابق جگوار لاندروور و الکس موری است که تجربه آن در سیاست های عمومی و تجارت است.
برای طراحی Flit-16 و ساخت و آزمایش نمونه اولیه آنها سه سال زمان برد.
هندرسون می گوید: "دید ما ساخت یک دوچرخه تاشو برقی است که احساس سواری بسیار خوبی دارد ، ضمن اینکه راحتی یک دوچرخه مسافرتی جمع و جور را حفظ می کند." "با استفاده از پیشینه من به عنوان یک مهندس خودرو ، من بر هندسه دوچرخه الکترونیکی تمرکز کردم تا سواری راحت و پاسخگو داشته باشم ، مناسب برای سفرهای شهری."
وزن Flit-16 باتری آن حدود 14 کیلوگرم است. به گونه ای طراحی شده است که به سرعت خم شود ، با یک اهرم روی ساقه میله ها را به سمت پایین بکشید ، در حالی که بخش عقب دوچرخه در زیر قاب قرار دارد و با تیغه چنگال مشبک می شود. Flit می گوید که باید ده ثانیه طول بکشد.
تصویر: https://keyassets.timeincuk.net/inspirewp/live/wp-content/uploads/sites/2/2019/07/FLITBike_CommuterBike_FoldedAtStation_LowRes-1.jpg
شیرهای دوچرخه الکترونیکی را درون یک بسته جمع و جور قرار دهید که با استفاده از صندلی صندلی به عنوان دسته می توان چرخانده یا از طریق قاب بلند شد
وقتی قسمت عقب دوچرخه طولانی شد ، یک درج الاستومر برای تعلیق وجود دارد. توسط یک سری حلقه های فلزی محافظت می شود و همچنین به اتلاف گرما کمک می کند.
Flit مکانیسم تاشو را در ساقه با پیچ پیچیده شده که با قسمت عقب لولا مشبک است طراحی کرده است. بعلاوه مجموعه ای از فک های استنلس استیل وجود دارد که برای دوام بیشتر با یکدیگر جفت می شوند و در صورت فرسودگی می توان آنها را جایگزین کرد.
تصویر: https://keyassets.timeincuk.net/inspirewp/live/wp-content/uploads/sites/2/2019/07/FLITBike_HingeSteelInserts_LowRes.jpg
مکانیزم قفل روی ساقه ها به هم می پیچد و دارای فک های استیل ضدزنگ برای مقاومت در برابر سایش است
در قلب یک دوچرخه الکترونیکی Flit-16 یک باتری کاملاً محصور 250Wh قرار دارد که درون لوله فریم قرار دارد. برای شارژ از طریق قسمت پشت قاب قابل جدا شدن است ، اگرچه می توانید آن را در محل شارژ کنید.
این با یک موتور توپی عقب 250 واتی و یک چرخ دنده تک سرعت حرکت می کند ، که از طریق کشش زنجیره ای عبور می کند تا به شما در نگه داشتن زنجیره در هنگام دوچرخه کمک کند.
درج الاستومر سیستم تعلیق انتهای عقب را فراهم می کند و فشار دهنده زنجیره هنگام جمع شدن زنجیره را محکم نگه می دارد
فلیت می گوید محدوده بین 30 تا 40 مایل است و بستگی به سطح زمین و سطح کمک دارد که از پنج پیشنهاد موجود انتخاب شده است. کنترلر میله ای کاملاً جمع و جور است ، با یک دکمه برای روشن کردن دوچرخه الکترونیکی ، یکی از بالاترین سطح کمک و دیگری برای کاهش آن. به علاوه نمایشگر سرعت و سطح باتری خود را دریافت می کنید.
درپوش باتری همچنین دارای یک چراغ روشن در عقب قرمز است که به عنوان چراغ ترمز نیز عمل می کند و همچنین یک چراغ جلو نیز وجود دارد. هر دو را می توان با استفاده از واحد کنترل نوار روشن و خاموش کرد.
بعد از روز استراحت دوم ، می دانستیم که مستقیم در خانه هستیم. پایان در چشم بود! فقط یک سوال از چند کوه بزرگ آلپ برای صعود قبل از پاریس وجود داشت.
اما ابتدا گرما و باد جنوب فرانسه را برای مقابله داشتیم. کانسیلر رسید و ناگهان با فن روی سوار در فر شدیم. دما در دمای 46 درجه سانتی گراد در مرحله Nîmes تا Nîmes ما بالاتر است. من در حال پایین آمدن آب و الکترولیتها بودم مثل اینکه از مد خارج می شدند. می دانستیم که آن شب یک معالجه درمانی داریم ، بنابراین پیاده روی کردیم.
>>> با Beefeaters Tour de France ، بریتانیا طرفداران دوچرخه سواری ویروسی را ملاقات کنید
معلوم شد که ملاقات تیم اینیوس! جورج ما را در مورد مجموعه شگفت انگیز خود به ما نشان داد و سپس با بیشتر سواران ملاقات کردیم. همه آنها واقعاً تحت تأثیر کارهایی که انجام می دادیم تحت تأثیر قرار گرفتند ، و همچنین فکر می کردند که عصبانی شده ایم ، به خصوص وقتی به آنها گفتیم که تمام مدت فقط با یک ماساژ زنده مانده ایم و فقط چهار خدمه پشتیبانی (آنها 34). G حتی خدمات یکی از ماساژهای تیمشان را به ما پیشنهاد داد!
وقتی افسانه ها با افسانه ها روبرو شدند!
برجسته روز ما ملاقات باTeamINEOS بود. با تشکر فراوان از جورج برای تنظیم آن. ما وقت خوبی داشتیم که به بچه ها گفتیم که فردا روزی آسان برای آنها خواهد بود و خطوط برنزه را مقایسه می کنیم
وقتی در گپ سوار شدیم ، گرما در مرحله 17 تکرار شد و تقریباً زیاد شد. آن روز ما در ایستگاه های بزرگ استراحت نجات یافتیم. اولین مورد در مدرسه ای در کامارت-سور-آیزس بود که توسط کاپیتان جاده ما نیکولا ، که اهل منطقه است ، ترتیب داده شد. بچه ها برای استقبال از ما در آنجا بودند و با افتخار نقشه های تور خود را به ما نشان دادند (قابل توجه همه دوچرخه سواران مرد در تصاویرشان). امیدواریم که شاید الهام بخش برخی قهرمانان آینده در آنجا باشیم!
ایستگاه بعد از ظهر با مهربانی توسط بچه ها در Serres des Ormes گذاشته شد. آنها برای جشن تولد SA قهوه و کیک گذاشته بودند و به ما اجازه دادند از استخر آنها استفاده کنیم. قبل از این که بدانیم کارمن شیرجه را با کیت کامل بمباران کرده است و همه ما به سمت چلپ چلوپ رفتیم! تقریباً در پایان مرحله فکر کردم که از گرما توهم یا هذیانگر باشم. در جلو دریای صورتی که در صعود نهایی ما بود ، چلپایی از قرمز بود. Didi شیطان آمده بود تا ما را تشویق و حمایت خود را نشان دهد. چه افسانه ای!
مرحله 18 یک روز طولانی با سه کوهنوردی قدرتمند کوهستانی برای مقابله بود. Col de Vars ، Col d’Izoard و Col du Lauteret / Galibier. ترس آن روز صبح برگشت. شاید این روزی باشد که سرانجام پاهایم متوقف شود و من آن را نمی کنم. لوسی فقط به بیان صحیح کلمات گفت تا من را آرام کند و به من اعتقاد داشته باشد که من می توانم این کار را انجام دهم قبل از شروع یک روز حماسی و آنچه که یکی از روزهای مورد علاقه من در کل تور بود.
دو صعود اول به من یادآوری می کند که چرا من آلپ را دوست دارم. بسیار زیبا و باشکوه از هر نظر و شیب ثابت. کمی می دانستم که یک غافلگیر کننده شگفت انگیز در انتظار من در نزدیکی بالای سرهنگ دو لوترته بود. من مشغول گپ زدن با دخترها بودم که ناگهان شوهرم در کوهستان با تشویق ما ظاهر شد! ظاهرا او ماه ها قصد غافلگیری را داشت و من هیچ ایده ای نداشتم! او و من در تمام راه های بالا تا گالیبر گپ زدیم و به سختی متوجه کیلومترهای دور افتادیم. آخرین نکته برجسته روز دیدار با بچه های Beefeater Bend بود.
خرید یک دوچرخه دست دوم راه بسیار خوبی است برای اینکه بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای خرید یک دوچرخه دست دوم خوب و بروز کردن آن با اضافه کردن زین و ترکبند مناسب کافی خواهد بود. با حدود ۱۰۰۰ دلار می توانید دوچرخه ای دست دوم دقیقا مشابه دوچرخه ای را که من نوى آن را گرفته ام خریداری کنید. اغلب کسانی که این دوچرخه ها را می خرند بیشتر از اسم آن استفاده می کنند و اکثرا امکان استفاده از آن را ندارند و دوچرخه هایشان بلااستفاده می ماند. پس در صورتی که بتوانید یک دوچرخه قدیمی یا به قیمت رسیده پیدا کنید می توانید کلی صرفه جویی کنید. این پول می تواند در ادامه، در طول سفر برای شما بسیار مفید باشد. در فروشگاه های دست دوم یا تعمیرگاه ها دنبال این چنین دوچرخه هایی بگردید. سایت ها نیز می توانند جای خوبی برای پیدا کردن اینگونه دوچرخه ها باشند. از فروشگاه های دوچرخه اطرافتان هم سوال کنید. شاید آنها هم دوچرخه های کار کرده داشته باشند.
اگر دوچرخه توریستی پیدا کردید که ایده آل است ولی اگر نشد، دوچرخه های کوهستان را که معمول ترند می توان به راحتی تغییر داده و برای سفر آماده کرد. برای شناختن خوب از بد، روی برندها فوکوس کنید : ,Trek ,Cannondale ,Marin ,Specialized برندهای خوبی هستند.انتخاب دوچرخه با برند مناسب تا حد زیادی می تواند کیفیت قطعات دوچرخه تان را تضمین کند و مطمئن باشید که دوچرخه ای با قطعات متفرقه سوار نخواهید شد.
به دنبال دوچرخه هایی بدون تعلیق عقب باشید تا مجبور نشوید برای دوچرخه تان ترکبند مخصوص خریداری کنید. دوچرخه را از نزدیک بررسی کنید. معمولا در سفرها، آسیب های جدی به بدنه وارد می شود که برخی از این آسیب هاغیر قابل تعمیرند یا تعمیر آنها بسیار هزینه بر خواهد بود. به دنبال فرورفتگی ها، ترک ها و هر چیزی که بیشتر از یک رنگ پریدگی ساده است بگردید. چیزهای دیگری که باید چک کنید :
چرخ ها : ببینید آیا چرخ ها دایره کامل هستند یا اوالی دارند. دقت کنید پره هایش کامل باشد. طوقه ها را چک کنید که نشانه ای از ترک نداشته باشند.
فرمان لق : وقتی که ترمز می گیرید یا فرمان را به طرفین می چرخانید نباید بین فرمان و تنه حرکتی اضافی باشد و فرمان لق بزند.
دنده ها: دنده ها را چک کنید و مطمئن شوید که به نرمی عوض می شوند.
زنجیر : به دنبال لبه های تیز در زنجیر بگردید. لبه های تیز نشان از ساییدگی زیاد در زنجیر است و یعنی باید زنجیر عوض شود. پیشنهاد می کنیم “آموزش چه زمانی زنجیر فرسوده را تعویض کنیم؟” را مطالعه نمایید.
نقاط اتصال : دقت کنید که دوچرخه جای بستن قمقمه، ترکبند و گلگیر داشته باشد. اگر این محل ها پیش بینی نشده باشد بعدا به مشکل خواهید خورد. | اگر شک دارید حتما یک دوست دوچرخه سوارتان را همراه داشته باشید تا وضعیت دوچرخه را چک کند و ببیند که آیا ایرادات موجود را می توان رفع کرد یا نه. ممکن است این ار کمی زمان بر باشد ولی از دردسرهای بعدی در جاده خیلی بهتر است.
http://docharkhehmag.ir